Ako si udržať postavu aj po lete?

Dni sa krátia, prázdniny končia a letné dni čoskoro vystrieda babie leto a jeseň. Ani sme sa nenazdali a bikiny či ľahké letné šaty onedlho vymeníme za teplejšie kúsky z jesenného šatníka. A tak sa stáva, že pod trenčkotom zabudneme na záväzok udržať si ploché bruško aj na ďalšie leto.

Čo robiť, aby sme na jar neplakali nad vypestovanou pneumatikou okolo pása a nepreklínali všetky tie kačky a lokše, ktoré sme do seba napchali?

Keďže horúce letné dni prezradia takmer všetky nedostatky na našich telách, väčšina z nás sa v tomto období snaží udržiavať si váhu a čo to aj schudnúť. Veď kto sa chce na pláži zahaľovať do uteráka a sťahovať brucho zakaždým, keď ide do bufetu. Dostatok ovocia, zeleniny, korčule ci bicykel zabezpečia,že ručička na váhe sa nevychyľuje doprava. A nakoniec, v horúčavách len málokomu idú na chuť mastné kalorické dobroty.

Telá máme po dovolenkách oddýchnuté, môžeme na sebe začať makať!

Hoci to pre niekoho môže znieť ako paradox, jeseň je ideálnym obdobím na udržiavanie a formovanie postavy. Odmenou nám bude pripravené telo hneď na začiatku jari a my nebudeme musieť držať drastické diéty a vystavovať organizmus zbytočnej záťaži.

To, že na jeseň a v zime viac priberáme je prirodzene spôsobené kalorickejšou stravou a nedostatočným pohybom. To však nie je jediný dôvod. Už len samotná myšlienka a nastavenie na fakt, že v zime priberieme, lebo to, skrátka ,,tak chodí“ nás naozaj približuje k tomu, že to tak bude.

Keďže práve športové aktivity pozitívne ovplyvňujú našu psychiku a náladu, nemali by sme sa ich vzdávať ani v tomto období. Fitnescentrá, kryté plavárne, športové haly, kryté tenisové kurty či skupinové cvičenia. To všetko sú miesta, ktoré sa dajú navštevovať bez ohľadu na ročné obdobie či počasie. Jeseň je tiež ideálnym obdobím na horskú turistiku. Nádherné sfarbenie stromov a ešte stále pomerne príjemné teploty prospejú nie len telu, ale aj duši. Budete prekvapení ako skvele sa formuje zadok pri chôdzi do kopca a po skalnatom teréne :-).

Nemáte čas? Cvičte doma

Ak naozaj z časových dôvodov nemáme možnosť navštíviť žiadne športovisko, ani to nie je dostatočná výhovorka. Hýbať sa dá aj doma, pretože s vlastnou váhou je možné precvičiť prakticky celé telo. Dnes už ja takýchto video návodov na cvičenie plný internet a výber je skutočne obrovský. Stačí zadať správny výraz do vyhľadávača a youtube vysype desiatky takýchto videí. Prípadne si môžete stiahnuť tréningový plán určený na domáce cvičenie TU.

STIAHNI SI ZADARMO E-BOOK „DOMÁCE CVIČENIE“

Keď sa vám naozaj nebude chcieť cvičiť, je dobré presunúť sa do viac presvetlenej miestnosti, pustiť si povzbudzujúcu hudbu. Ako však hovoria mnohí na slovo vzatí odborníci a tréneri, netreba zabúdať na stravu. Aj keď cvičíme, stále platí že príjem energie by nemal prevýšiť jej výdaj. Inak budeme priberať. Kto má viac svalov, nepriberie toľko tuku, ako ľudia s nižším podielom svalovej hmoty. Jednoducho povedané, ako tí,ktorí sa vôbec nehýbu.

Kde sa robí krásne pevné brucho?

Predsa v kuchyni. Môžete robiť brušáky či zhyby hoci aj dvakrát za deň, ak budú pod vrstvou tuku, nik ich neuvidí. Základom je teda stále vyvážená strava. Kačacie či husacie hody a obdobie burčiaku sú lákavé a niekedy je až nemožné odolať.
Pri rozumnom stravovaní si však môžeme dopriať aj takéto dobroty, má to ale podmienku. Ak si jeden deň dáme kačicu s lokšami a kapustou, na ten ďalší by sme mali jesť len striedmo. Rovnaké je to s burčiakom, ktorý obsahuje príliš veľa cukru. Jeden dva poháriky tohto typického jesenného nápoja nikomu neublížia, nie však každý deň. Už dva deci sa počtom kalórii vyrovná porcii jedného hlavného jedla. A to nie je málo. Kto sa rozhodne práve v tomto ročnom období schudnúť, môže byť rovnako úspešný ako napríklad na jar.

Treba mať ale na pamäti, že chudnutie sa po obmedzení príjmu energiu po určitom období zastavuje. Aj preto je dobré striedať striedme dni s tými, kedy si doprajeme jedla viac. Telo tak dostáva signál, že obdobie hladovania sa skončilo a kalórie spaľuje rýchlejšie.

S príchodom sychravejších dní je čas vymeniť svieže limonády za hrejivé čaje. Na spaľovanie kalórií je ideálny zelený či zázvorový. Na škodu nie sú ani plody jesene. Jablká, hrušky či orechy sú ideálnym zložením raňajok a desiaty. Jedno nastrúhané jablko s mrkvou, orechami a štipkou škorice nám pomôžu naštartovať deň určite lepšie ako rožok či sladké pečivo.

Možno majú kratšie jesenné dni vplyv na výkonnosť, možno nie sú úplne vhodné podmienky na obľúbený šport a možno vás občas prepadnú melancholické myšlienky, ale napriek tomu sa nenechajte odradiť. Bolo by chybou poľaviť a stratiť všetko na čom ste možno od jari pracovali. Preto choďte von, behajte, prechádzajte sa, vyrazte na hory a buďte aktívni. Ide predsa o to, aby sme sa cítili dobre, fit a pozitívne naladení nie len v lete, ale po celý rok.

Zdielať

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

0

HORE

X