Základné INFORMÁCIE

Je otázne, či treba rýchlo chudnúť, keďže už vieme, že rýchle chudnutie spôsobuje jojo efekt. Dá sa extrémne rýchlo schudnúť, ale s veľkou pravdepodobnosťou návratu kilogramov ešte nad východiskovú hmotnosť. Preto vždy bolo a stále aj bude pomalé, kontrolované chudnutie najlepšou cestou ako dosiahnuť svoj cieľ. Existujú rôzne metódy ako ideálne schudnúť. Ak máš z čoho chudnúť, tzn. niekoľko desiatok kíl navyše, tak prvých pár týždňov sa môže na to ísť trošku rýchlejšie, no potom si treba nastaviť rozumný cieľ a režim. Také najideálnejšie tempo chudnutia by malo byť okolo 2 kg za mesiac. Takáto rýchlosť straty telesnej hmotnosti by mala byť už bez spomínaného jojo efektu.

Na začiatok, slovo diéta neznamená chudnutie, ale spôsob stravovania. No v našich končinách je toto slovíčko spájané najmä s odriekaním, premáhaním a jedením niečoho, čo nám vôbec nechutí. Keď sa pozrieme na diéty, z nášho hľadiska, nie každá diéta je ideálna pre všetkých, nie každá diéta zaberá na všetkých rovnako. To by bolo ešte v poriadku, lenže poznáme extrémne diéty, ktoré skôr uškodia ako pomôžu a môžu viesť až k zdravotným problémom. V zásade všetky diéty zamerané na redukciu telesnej hmotnosti majú jeden spoločný menovateľ a tým je znížený kalorický príjem. Môže byť hocijako obalená do krásnych rečí, tvrdení, výskumov, ale vždy je postavená na zníženom príjme potravy. Čo je logické. Avšak extrémne zníženie potravy, prípadne vylúčenie niektorých makronutrientov a tým pádom nechceným vylúčením niektorých mikronutrientov sa stáva väčšina diét z dlhodobého hľadiska neudržateľná. Neexistuje univerzálna diéta! Treba sa riadiť zdravých sedliackym rozumom a znížiť príjem potravy.

Aj keď to nepočujeme často, tak áno, dá sa. U zdravého priemerného človeka je základný predpoklad na zníženie telesnej hmotnosti nižší kalorický príjem ako výdaj. To je celé. Vydaj viac energie ako prijmeš. Úplne jednoduché. V tejto rovnici sa nehovorí nič o cvičení, pretože cvičenie, resp. pohyb nie je zaručený predstaviteľ úspechu. Vôbec nezáleží na tom, či niekto behá, cvičí, hýbe sa na to aby znížil svoju telesnú hmotnosť. Všetko to ide bez cvičenia. Keď budeš ležať týždeň na gauči, ale tvoj príjem potravy bude nižší ako tvoj energetický výdaj pri ležaní na gauči, tak budeš chudnúť. Druhý extrém, je keď niekto ide ráno do fitka na dve hodiny, poobede 3 hodiny behá a ešte k tomu nemá sedavú prácu. No lenže keď zje denne obrovské kvantum potravy, tak mu ani veľký výdaj energie nepomôže. Musel by vydať ešte viac, alebo zjesť menej. Čiže nič iné, len výdaj musí byť vyšší ako príjem.
Aby to nebolo zavádzajúce, výskumami sa prišlo na to, že stačí rozumne upraviť stravu a budeme chudnúť. Ale…ale s cvičením, resp. pohybom nám to ide oveľa rýchlejšie. Dokonca až o niekoľko desiatok percent rýchlejšie zhodíme na hmotnosti kombináciou rozumná strava a rozumný tréning. Čo znamená rozumný je bohužiaľ vysoko individuálne.

Záver: úpravou stravy schudnem tak ako chcem, ale úpravou stravy a pohybom schudnem tak ako chcem oveľa rýchlejšie!

Najlepšie cvičenie na chudnutie je pohyb. Hocijaký, len nech je to pohyb. Nezáleží na tom, či s cieľom schudnúť budeš robiť kardio, alebo silový tréning, alebo hocičo iné. Každé z nich je zdraviu prospešné a ako kardio, tak aj silový tréning majú svoje pros and cons. No ako bolo vyššie písané, základom znižovania telesnej hmotnosti je úprava stravovacích návykov. Neexistuje cvičenie, z ktorého schudneš. Je to len pohyb, na ktorý potrebuješ viac alebo menej energie a tým pádom existuje predpoklad, že takýmto pravidelných pohybom máš šancu schudnúť pod jednou podmienkou – tvoj energetický príjem bude nižší ako výdaj.

Logicky z toho vyplýva, že čím viac energie vydám, tým rýchlejšie schudnem, tzn. veľa pohybu=menšia hmotnosť (za predpokladu, že strava s týmto cieľom korešponduje). Staré klasické ,,silový tréning je na svaly“ a ,,kardio tréning je na chudnutie“ už dávno neplatí tak úplne. Momentálne je väčšina populácie vo veľmi mizernej kondícii, preto nikde nie je zaručené, že pri kardio tréningu daný jedinec naozaj „páli tuky“ vo väčšej miere ako cukry a dostaví sa požadovaný efekt, ktorý očakávame od kardia. Je všeobecne známe, že kardio tréningom minieme viac energie ako pri silovom cvičení, ale aj silový tréning má svoje benefity a v žiadnom prípade ho netreba vynechávať alebo nahrádzať niečím iným.

Záver: najlepšia kombinácia cvičení na chudnutie je silový tréning spolu s kardio tréningom. Z tejto kombinácie sa dá vyťažiť jednoznačne najviac.

Tak toto je najfrekventovanejšia otázka o chudnutí. Z každej strany sa na nás valia na ,,100% zaručené a overené“ informácie. Ktorá rastlina, tabletka, diéta je najlepšia na chudnutie, čo jesť ráno, na obed, večer, aká celebrita z čoho schudla a podobné blbosti. Zase dookola to isté. U bežného zdravého človeka musí byť výdaj vyšší ako príjem. A či už budeš jesť len vatu s čistou vodou, alebo len mekáč, pokiaľ máš nižší príjem ako výdaj, budeš chudnúť. Z hľadisko redukcie hmotnosti by to nemal byť zásadný rozdiel. Ale, veľké ale, zo zdravotného hľadiska to neplatí. Racionálna vyvážená strava by mala byť základom zdravia. Môže sa zdať a dokonca to aj určitú dobu bude fungovať, že zješ jednu čoko tyčinku za deň a budeš chudnúť. Lenže dokedy? Zaručene raz príde okamih kedy sa to zlomí a potom… Zase odznova.

Záver: z chudnúceho hľadiska je v podstate jedno čo zjem, ale závisí koľko toho zjem. No zo zdravotného hľadiska to jedno nie je. Preto pestrá racionálne vyvážená strava postavená na individuálnych nastaveniach je kľúčom aj k zdravému dlhodobému znižovaniu telesnej hmotnosti.

Na prvý pohľad sa zdá, že sa čisto jedná o tréning, pri ktorom sa spaľujú len tuky ako forma energie. Nie je tomu tak. Kardio tréning zahŕňa aj nízko intenzívny a aj vysoko intenzívny tréning aeróbnej a anaeróbnej vytrvalosti. Zjednodušene povedané, ak sa budeš hýbať pomaly a tvoje srdiečko daný pohyb moc nezaťaží, tzn. tvoja pulzová frekvencia sa zvýši len mierne, tak pravdepodobne môžeš spaľovať viac mastných kyselín (tukov), ako glykogénu (cukrov). Čo znamená požadovaný efekt vzhľadom k redukcii hmotnosti. Čím intenzita bude vyššia, tým sa pomer spaľovania tukov a cukrov mení v prospech cukrov. Všade ospevované HIIT (hight intensity interval training) ti v reále nezabezpečí spaľovanie podkožného tuku. Je pravda, že sa spotíš a z tréningu odchádzaš ako handra, no úspech to nezaručuje. Preto, keď je cieľ chudnutie, potom pomalé dlhotrvajúce kardio hocijakého druhu je super.

Bežní smrteľníci (rozumej nešportovci) nevedia v akom pomere a kedy spaľujú to, čo chcú. Dokonca sa často stáva, že vysoko intenzívny kardio tréning tak vyčerpá človeka (doslova vyčerpá z glykogénu), že bude nútený prijať viac energie ako chce a tým pádom celé cvičenie má opačný efekt. Dá sa rôznymi spôsobmi nastaviť takýto tréning a predísť prípadným komplikáciám.

Záver: Kardio tréningom si nevyformuješ postavu. Pri správne zvolenom kardio maximálne schudneš, čo je bez pochýb dobre. Každopádne najlepšia kombinácia je silový tréning spolu s kardiom a perfektnou stravou.

Doplnky výživy sú stále, ako vyplýva z názvu, len doplnkami. Nie sú určené ako náhrada pestrej vyváženej stravy. Pri športovcoch a najmä v obdobiach s veľkými tréningovými objemami sú doplnky výživy nevyhnutnou súčasťou. Aj keď v ideálnom svete by si všetko čo športovec potrebuje mal zabezpečiť príjmov pestrej stravy. Mal by tam mať všetko čo potrebuje, ale… Nedeje sa to. Preto nastupujú doplnky výživy, ktoré sú z veľkej miery bielkovinového charakteru, ktoré by mali zabezpečovať dostatočnú svalovú regeneráciu pri zvýšenom fyzickom vypätí. Jednoducho aby sa svaly dokázali dostatočne zregenerovať medzi tréningami, zápasmi, súťažami.

Existuje len pár naozaj fungujúcich doplnkov výživy a to najmä na chudnutie. Sú rôzne druhy. Pokiaľ sú dovolené, tak ich miera účinnosti nie je príliš vysoká. Nie je to žiadny zázrak, ktorý ti zaručí okamžité zhodenie 12-tích kíl.  Nič také ešte nikto nevymyslel. A keď sa nejaký suplement tvári inak, radšej pátraj, či je povolený a hlavne zdraviu neškodný.

Záver: v prvom rade, pohyb, strava! Bez toho to nepôjde. Doplnky výživy sú stále len doplnky, ktoré ale môžu veľmi pomôcť. Takže ešte raz POHYB + STRAVA + DOPLNKY VÝŽIVY a nič ťa neprekvapí.

Stiahni si svoj E-BOOK ZDARMA ,,Domáce cvičenie,,

Domáce cvičenie,

v spolupráci s Movement Institute 😍 💪

Podrobný popis cvičení, aby ich vykonávanie bolo čo najefektívnejšie

Kniha je rozdelená na dve časti:

📌 tréningový plán pre začiatočníkov

📌 tréningový plán pre pokročilých

 

❌K cvičeniam nepotrebuješ žiadne pomôcky ❌

👍 Cviky sa dajú cvičiť kdekoľvek, keď si nájdeš chvíľku času⏰

gnjgg

BALÍČKY NA CHUDNUTIE

fit línia

fit linia zlavovy balicek gym-queen

BALÍČEK OBSAHUJE

Designer Whey Protein ESN, 1000g

Shred X Applied Nutrition, 90tbl

Šejker Batman Čierno ružový, 600ml

Prečo tento balíček?

Tento balíček obsahuje všetko čo budeš potrebovať na ceste k úspešnému chudnutiu.

fit línia plus

chudnutie gym queen

Balíček obsahuje:

Designer Whey Protein ESN, 1000g

Shred X Applied Nutrition, 90caps

Šejker Batman Čierno ružový, 600 ml

Legíny Camo Čierno šedé Gorilla

Analýza stravovacích návykov

Prečo tento balíček?

Tento balíček obsahuje všetko čo budeš potrebovať na ceste k úspešnému chudnutiu.

profi

profi zlavovy balicek gym-queen

Balíček obsahuje:

Designer Whey Protein ESN, 1000g

Shred X Applied Nutrition, 90caps

Šejker Batman Čierno ružový, 600 ml

Legíny Camo Čierno šedé Gorilla

Analýza stravovacích návykov

Stravovací plán na mieru

Prečo tento balíček?

Tento balíček obsahuje všetko čo budeš potrebovať na ceste k úspešnému chudnutiu.

STRAVOVACIE PLÁNY NA MIERU

Súvisiace stránky

Súvisiace produkty